یزدفردا : دکتر داودي معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامی یزد از کارآموزی بیش از 184 هزار ساعتی برای 768 نفر از دانشجویان دانشگاه ، در نیمسال دوم سال تحصیلی 91-90 ، تابستان 90 و در بازار کار خبر داد.

داودي با اعلام این خبر گفت : دانشجویان واحد یزد در 9 رشته تحصیلی برای کارآموزی معرفی می شوند که شامل رشته های برق ، کامپیوتر ، عمران ، شیمی ، متالورژی ، هنر ، نساجی ، گیاهپزشکی و حسابداری می باشد و دانشجویان معمولاً در ترم آخر تحصیلی برای کسب تجربه در بازار کار به بخش های اقتصادی و تخصصی مربوطه معرفی می شوند.

وی افزود : از میان 768 دانشجویی که در نیمسال دوم 91-90 که تابستان 90 به بازار کار معرفی شدند حدود 148 نفر آنها در خارج از استان و مابقی در داخل استان مشغول به کار آموزی هستند و به ازای هر کار آموز به طور متوسط 240 ساعت تعلق می گیرد .

 وی در ادامه در خصوص برنامه های در حال اجرا و رشته های فعال جهت اعزام کارآموز و توانمندی های اساتید ، دانشجویان و پتانسیل بالای واحد یزد جهت ارتباط با بخش صنایع و راه های ارتباطی ممکن توضیح داد و گفت : حضور این نیروی کار در بخش های مختلف هیچگونه بار مالی برای صنایع و بازار کار نداشته است.

دکترداودي تصریح نمود : استان یزد یک استان صنعتی است و حتی در بعضی از موارد قطب صنعتی در کشور محسوب می شود که از جمله آن صنایع متالورژی و معدن ، کاشی و نساجی می باشد که از این صنایع به حمدا... دانشگاه هیچگونه مشکل خاصی به لحاظ سهمیه های پذیرش کارآموز ندارد و واحد های صنعتی استان همکاری خوبی با دانشگاه داشته اند.

 وی در پایان بیشتر دوره های کار آموزی را مربوط به رشته های برق ، عمران ، کامپیوتر و هنر اعلام نمود و خاطر نشان کرد : دانشی را باید تولید کرد که مشکلات جامعه را رفع کند و این امر با تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت میسر می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا